2013. május 1., szerda

Artful felel

Itt vagyok, mert az agyam meghalt, és muszáj kicsit pihentetnem a felkészülést. Rossz hír, hogy május huszadikáig tuti nem jelentkezek semmi újjal, a felvételi miatt. Jó hír, hogy Daniellel nekiláttunk az interjúnak, így az első ötven választ itt lent olvashatjátok.




1. Hogy hívnak? Mi a beceneved? Daniel Artful vagyok, a Hat-Tenger legrettegettebb kalóza, a Névtelen kapitánya.

2. Milyen idős vagy? Mikor van a születésnapod? Harmincöt, és az ősz első napján jöttem erre az istenverte világra.

3. Hol születtél? Hol élsz most? Hazafias vagy? Odelimi vagyok. Az a királyi városok egyike, de igazából lényegtelen, mert felőlem akár a föld is elnyelheti. A hajóm az otthonom, és megvédem, ha kell, ahogy az átokszigeteket is.

4. Kik a szüleid? (nevük, foglalkozásuk, személyiségük) Gillien és Daniel Daw. Hogy miért nem Artful? Mert én sem azzal a névvel születtem. Artful… szépen cseng, és kellett egy új név, mikor Jeffel elszöktünk Odelimből, egyrészt, hogy ne találjanak ránk, másrészt, hogy a családunkat ne vonhassák felelősségre a jövendő tetteink miatt. Anyám nagyhangú asszony volt, apám meg egy jó kedélyű fickó. Mindketten fazekasok.

5. Van testvéred? Ha van(nak), akkor milyen/milyenek? Nincs.

6. Mi a foglalkozásod? Rekvirálásból élek suhanc korom óta.

7. Milyen magas vagy? Mennyi a súlyod? Olyan átlagos termetű. Se nem kövér, se nem sovány.

8. Milyen színű a hajad? És a szemed? Fekete.

9. Melyik fajba tartozol? Cápa, nyilván. Neked, barátom megártott a rum.

10. Melyik társadalmi osztályhoz tartozol? Egyikhez sem. Az átokszigeteknek épp ez a lényege: senki sem áll fölötted.

11. Szerinted vonzó vagy? Mások szerint? Mindig megkapom, akit akarok.

12. Hogyan öltözködsz? Kedvelem a kényelmes csizmákat, és a díszes kabátokat. A széles selyemövekkel sincs bajom.

13. Van sebhelyed? Tetkód? Anyajegyed? Bármi egyedi külső tulajdonságod? Aki nem bírja a rumot, ne igyon. Erről a fonott, kagylóval díszített fizimiskáról a legostobább gyerek is felismerne.

14. Allergiás vagy? Szenvedsz valami betegségben? Van valami sérülésed? Nem egészséges vagyok, mint a makk.

15. Jobb vagy bal kezes vagy? Jobbal vívok, de ha a flintám véletlenül a másikra áll rá, akkor is simán keresztül lőlek.

16. Milyen a hangod? Mély. Dörgő.

17. Milyen a szókincsed? Hogy beszélsz általánosan? Milyen szavakat használsz? Elég cifrákat tudok mondani, ha kedvem úgy hozza, mint a legtöbb tengerész.

18. Sorolj fel három rád jellemző cselekvést! Ivászat, hajózás, rekvirálás.

19. Milyen gyakran fürdesz? Használsz parfümöt? Fürdeni szoktam, ha szükségét érzem. Annak még sosem éreztem szükségét, hogy pacsulit locsoljak a nyakamba.

20. Általában milyen képet vágsz (gyilkosan nézel, fáradtan mosolyogsz)? Mindig, ahogy kell. Inkább a gyilkos nézés. Az a kereskedőket megrettenti, a bandát meg féken tartja.

21. Használsz testbeszédet? Hogyan? A szemöldökráncolás minek számít?

22. Vannak gyakran használt szófordulataid? Mik? Elég gyakran fenyegetőzöm azzal, hogy lepuffantom, a tengerbe hajítom, áthúzatom a hajó alatt azt, aki nem a dolgával törődik. Nem kell aggódni. Ha kell, tényleg megteszem.

23. Mi a legelső emléked? Az ördög tudja. Jeff meg én valahol egy csapat kölyökkel verekszünk.

24. Mi a legmagasabb végzettséged? Hová jártál? Élveztél tanulni? Odelimben nagyon meg akartak leckéztetni. Arra mérget vehetnek, hogy azokat a napokat sosem felejtem el.

25. Hol tettél szert a legtöbb tudásra és képességekre? A Gemmela nevű korvetten.

26. Hogy írnád le a gyermekkorodat általánosságban? Nem lehet okom panaszra, ha csak az nem, hogy hamar véget ért.

27. Gyerekként mi szerettél volna lenni, ha felnősz? Nem gondoltam ilyesmivel. Apám fazekas volt. Egyértelműnek tűnt, hogy majd én veszem át tőle az üzletet.

28. Mikor és kivel volt az első csókod? Hogy is hívták azt a lányt? Lotté, igen, Lotté volt az a szőke lány Fergatim kikötőjében. Csinos volt, piros ajkú, és pont olyan tapasztalatlan, mint akkor én az efféle dolgokban.

29. Szűz vagy? Ha nem, mikor és kivel veszítetted ez a szüzességedet? Ördög és pokol, olyan férfinak nézel, aki még nem volt nővel? Eh… az elsőért fizettem. Vanguarimban állt akkoriban az egyik legnagyobb bordélyház. Bűn lett volna nem benézni. Pláne, hogy két nap múltán felgyújtottuk az egész kócerájt.

30. Van hírhedt vagy ünnepelt ősöd? Volt ez rád valamilyen hatással? Hallottál már Ridley kapitányról, te zöldfülű? Nem? Rögtön gondoltam. Akkoriban minden Ridley Hobson nevétől volt hangos. Ő volt az első hajós, aki nyíltan hátat fordított a flottának, kikötött a megközelíthetetlen átokszigetek egyikén és várost alapított, aztán kereskedni kezdett déllel. Piszkosul remek kapitány volt. Még a saját akasztásán is röhögött.

31. Mit tartasz az eddigi legfontosabb eseménynek az életedben? Hogy sikerült megszereznem ezt a szkúnert, aminek aztán, miután helyre pofoztuk nem festettünk nevet az oldalára. Ez a Névtelen húsz év alatt rengeteget bizonyított. Nélküle én sem lehetnék kapitány.

32. Mit tartasz az eddigi legnagyobb eredményednek? Crestmorimot. A vagyonom oroszlánrészét abba a kagylós partú városba öltem. Szép is lett, gazdag is lett. Már-már igazi városnak néz ki. És ezt nekem köszönheti: Daniel Artful kapitánynak.

33. Mit bánsz a legjobban? Hogy nem öltem meg azokat a fennhéjázó, gazdag, alamuszi mitugrászokat, akik miatt el kellett pucolnunk Odelimből. Ezt őszintén bánom.

34. Mi a legkínosabb vagy legszégyenletesebb dolog, ami valaha történt veled? Részegen ez vihar közepén a tengerbe esni…az elég szégyenletes volt… aztán hagyni, hogy egy fiúnak öltözött lány mentsen meg. Ráadásul még le sem lőhettem, mégiscsak az életemmel tartozom neki. Persze erről nem kell tudnia.

35. Vannak titkaid? Ha igen, mik azok? Nincsenek, csak van amiről nem beszélek.

36. Mi volt a leggonoszabb dolog, amit valaha csináltál? Sok mocskos dolog nyomja a lelkemet. Gyújtogatás, fosztogatás, gyilkosságok - de sosem az orv fajtából - kínzások, néhány erőszaktétel. Fene sem gondol arra, melyik volt a legrosszabb. Ennyi gaztettel tíz helyett is felakaszthatnának, de hát ők kezdték, azok a pöffeszkedő címeres ökrök. Majd most megtanulják, hogy nem csak ők tehetnek meg mindent. Ami nekik, az nekünk is jár, szabad szigetieknek.

37. Mikor féltél a legjobban? Mikor Jeffet fel akarták lógatni Odelimben.

38. Utaztál már valaha is külföldre? Ha igen, hová? A Hat-Tenger rettegte Artful vagyok. Mégis mit gondolsz, de iszap agyú? Egy szobában ücsörögve szereztem ezt a nevet?

39. Melyik nemhez vonzódsz? A nőkhöz.

40. Alapvetően optimista vagy, vagy pesszimista? Egyik sem. A valósághoz mérem a lehetőségeimet.

41. Hiszel a fensőbb hatalomban? Ha igen, akkor melyikben? Az ördögben, ha el nem fut előlem.

42. Hiszel a túlvilágban? Nem, amíg nem láttam.

43. Mitől rettegsz a legjobban? Semmitől. Tőlem retteg a fél világ. Ha elfognak? Felakasztanak, de nem félek. Méltó utódja vagyok Ridley kapitánynak. Majd én is a képükbe röhögök.

44. Mitől jössz dühbe? Mitől leszel szomorú? Boldog? Miért? Dühbe, ha nem teljesítik a parancsaimat, vagy ha ostoba babonákra hivatkoznak. Szomorú, ha kevés a rum. Boldog, ha sok a rum. Miért? Mert szeretek inni te húgyagyú.

45. Az emberek alapvetően gonoszok vagy jók? Gonoszok… bár akadnak kivételek. De mindenkiben ott az ördög… csak elő kell csalni.

46. Milyen a politikai nézeted? Mi a vallásod? A hajón a kapitány parancsol, az pedig én vagyok. A Hat-Tengeren Artful parancsol, ez is én vagyok. A politikusabb jobb, ha meg sem nyikkannak, ha tengerre szállnak, mert elevenen nyúzom meg őket. Önmagamban hiszek. Meg Jeffben, talán még jobban is, mint ő saját magában.

47. Mit gondolsz a szerencsejátékról, hazugságról, lopásról, gyilkolásról? Sosem votam nagy hamiskártyás, bár próbálkoztam vele. Jeffnek jobban megy, azt az odelimi esetet leszámítva. A hazugságot nem szívlelem, jobb ha egyenesen beszélsz, ha előttem állsz! Lopás, gyilkosság: ebből élek.

48. Milyen messzire mész el, hogy megvédd a saját véleményed? Attól függ miről van szó. Kis dolgokban engedhetek, de én vagyok Artful. Az én véleményem a mérvadó.

49. Mennyit ér neked a pénz? Mennyit, mennyit, hát sokat. Pénzbe az ellátmány, a hajó javítása, a ruha, a rum, és Crestmorim. Rengeteg pénzbe. Jól jött volna az a négyszáz gul, de százötven is több, mint a semmi.

50.Szerinted mi a legszörnyűbb dolog, amit egy ember elkövethet? Rám vagy az embereimre támad. Ha így tesz, üvöltve fog megdögleni.

Mára ennyi, remélem élveztétek, a hónap végén újra jelentkezem még ötven kérdéssel, esetleg új fejezettel. Ha valamire nagyon vágytok, írjátok meg bátran!

2 megjegyzés:

  1. Úúú szeretem Daniel kapitányt :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, basszus, elfelejtettem reagálni, de na, hát én is szeretem :D Akkor is, ha egy alkesz barom.

      Törlés